+4 0726 711 982 contact@alexandrafodor.ro
SCURTA INTRODUCERE
Este început de an, deci momentul perfect pentru a face o retrospectiva pentru anul care tocmai s-a inchiat sipentru a seta obiectivele pentru acest an.
Anul 2023 a debutat prin setarea unor obiective foarte clare cu privire la familie, sănătate, dezvoltare personală și business. Care au fost atinse în proporție de 70%, și sunt foarte mândra de această realizare 😊
Primul obiectiv pe care l-am avut a fost să învăț mai multe despre Apraxia Verbală la copiii și se absorb cat mai multe informații despre acest subiect.
Așa ca ma născocit internetul și am fost atentă la fiecare anunț cu privire la diverse formari, conferințe, workshop-uri sau cursuri pe această temă atât în România cat și in afara țări.
Astfel ca in luna martie, cu mare interes am participat la cursul Tulburările de pronunție (dislalie, dizartrie, rinolalie, apraxie), organizat de ASTTLR în care am înțeles ce este Apraxia verbale la copii, cum se diagnostichează, care sunt simptomele și cum trebuie să arate intervenția logopedica.
Luna mai este dedicata Apraxiei verbale la copii, iar cu acestă ocazie ASTTLR a organizat un workshop intitulat "Apraxia - particularități, diagnostice si concretizări practice", unde am avut ocazia se particip la prezentări dedicate acestei tulburări.
Asociația Help Autism, prin cursul "Apraxia apropie cu TSA" au purtat foarte frumos cat de frecvent este întâlnită această tulburare de vorbire la persoanele cu tulburări de spectru autist și cum trebuie să ținem cont atât de particularitățile Apraxiei verbale cât și de particularitățile specifice tulburări de spectru autist.
Tot in acest an am participat la un workshop si un curs prezentate de Dr Eydthe Strand care vorbește cu o pasiune uluitoare despre Apraxia verbala, iar cu un limbaj ușor de înțeles și cu explicații foarte clare prin exemple din practică ie, am înțeles la un nivel mult mai concret ce este Apraxia Verbală la Copii - CAS, cum este diagnosticată, care este simptomatologia, cum se face diagnosticul diferențiat și faptul că intervenția trebuie să fie axată pe învățarea motorii a vorbirii.
La sfârșitul anului, am participat la două workshop-uri despre metoda VML care este un sistem terapeutic, conceput pentru a trata tulburarea de vorbire motorie precum Apraxia Verbala, iar aceasta metoda utilizează o abordare terapeutică motorie.
Un an in care am învățat foarte multe despre Apraxia Verbala, iar toate aceste informații s-au concretizat practic în interventia terapeutica desfășurată zilnic în cabinetul de liberă practică cu clienții mei.
Ce de-al doilea obiectiv pe care l-am avut a fost să îmi aprofundez cunoștințele despre cum pot face ca sesiunile mele de intervenție pentru copiii cu tulburare de spectru autist să fie cat mai eficiente.
Ramona Stanciu, specialist în terapia senzorială, a fost mentorul meu timp de șase luni, timp în care am învățat despre desincronizările senzoriale care pot apărea la copii cu TSA și cum îi putem ajuta pentru a-și regla nevoile senzoriale, astfel încât aceștia să fie la un nivel optim de învățare.
Alina Vlad, expert in intervenția timpurie pentru copii cu TSA, prin cursul "Schimbă traiectoria copilului cu TSA" ma ajutat să înțeleg când este de important jocul, interesele copilului și implicarea părinților în intervenția copiilor cu întârziere în dezvoltare. Informații ce m-au ajutat sa schimbă abordarea mea terapeutică, iar aceasta să fie axată mai mult pe formarea familiei și pe folosirea jocului și interesul copilului în intervenție.
De asemenea, Cătălina Nicolescu mi-a deschis poarta spre a înțelege mai multe despre intervenția bazata pe joc numita JASPER (JOINT ATTENTION, SYMBOLIC PLAY, ENGAGEMENT, AND REGULATION), unde încă o data am înțeles cât de important este sa ne conectam cu copiii, sa înțelegem ce interesa au, sa identificam obiectivele de învățate si sa le combinam pe toate astfel încât jocul sa se transforme in învățare.
Ce de-al treilea obiectiv pe care l-am avut anul ce s-a încheiat a fost sa îmi continui formarea în psihologie clinică, iar primul pas a fost sa mă înscriu la un master în acest domeniu, iar acum dețin și "pălăria" de student.
Ce de-al patrulea obiectiv pe care mi l-am propus, nu a fost foarte clar conturat, fiind în stagiu de idee. Ideea mea de atunci, fost legate de întrebarea "care este cel mai eficient mod prin care materialele create și utilizate de mine pentru a ușura munca cu copiii, poate ajunge la câți mai mulți oameni fie specialiști fie părinți". Răspunsul a venit mai târziu, iar acesta s-a concretizat în luna mai când a luat naștere site-ul meu www.alexandrafodor.ro, lucru de care sunt foarte mândra ce mi-a și închipuit acest lucru s-ar putea întâmpla.
În anul ce tocmai s-a încheiat, am învățat foarte multe despre ADHD, un subiect pe care l-am evitat, dar acum a câștigat un loc special pentru mine, subiect ce va continuă să facă parte din dezvoltarea mea.
Din punct de vedere profesional, anul 2023 a fost unul plin de realizări iar acest lucru s-a văzut foarte bine în evoluția copiilor care îmi trec pragul cabinetului. Să sperăm că anul 2024 va fi unul cu cel puțin la fel de multe realizări.
Anul 2023 a fost unul plin de momente foarte frumoase petrecute alături de familia mea. Sunt foarte mândra de copiii mei, de realizările lor ce de fiecare moment cu bune și cu rele pe care le-am petrecut împreună, dar poate vă spună multe lucruri într-o altă zi.
Obiectivele anul ⓶𝟘⓶⓸ au fost conturate si îmi doresc in continuare sa mă dezvolt din punct de vedere profesional, sa învăț si sa aplic cât mai multe lucruri, dar in același îmi doresc sa fiu mai atenta la mine si la familia mea.
Sunt tare curioasă cu ce mă va surprinde acest an... 😉
2023 - 2024 Fodor Alexandra - toate drepturile rezervate
Fodor Alexandra-Daniela
Cabinet Individual de Psihologie
📌Sediu: Iernut, str. Mihai Eminescu, bl 27A/7, Mureș
📌Punct de lucru: Iernut, str. Mihai Eminescu, bl 17A/1, Mureș
CUI 44341085
email: